״שינויי מזג האוויר (וארון הבגדים)״

מתחילה להרגיש את השינוי ב(מזג ה)אוויר?!?

אני אוהבת את הסתיו ופחות אוהבת את סידור ארונות הבגדים שנלווה אליו.

 אבל אחד הדברים שלמדתי הוא שמה שפחות אהוב עליי דווקא מאוד אהוב על ילדיי. מבחינתם, זה הזמן שבו הם מקבלים מלתחה חדשה לגמרי. המון בגדים שהם עדיין לא לבשו (וגם אם לבשו, הם לא תמיד זוכרים).

ולמרות שלפעמים יותר מהר לעשות את זה לבד, אני מעדיפה לשתף אותם בתהליך.

כי כשהם שותפים לתהליך אני לא צריכה לנחש מה מתאים ומה לא; אני לא צריכה להחליט במקומם אילו בגדי קיץ להשאיר ואלו למסור; והכי חשוב – כי כשהם שותפים לתהליך אני נותנת להם את ההרגשה שלרצון שלהם יש משמעות, שהם יכולים וצריכים לבחור בשביל עצמם, שאכפת לי מהם ושאני סומכת על שיקול דעתם ועל הטעם שלהם.

לא כל הילדים והילדות יתעניינו לארגן את הבגדים. וזה בסדר. אבל חשוב לבדוק איתם, כדי שלא ירגישו שמשהו שקשור אליהם נעשה בלעדיהם ולפעמים גם בהפתעה ו/או בניגוד לרצונם.

ואם תחליטי לשתף אותם בתהליך, חשוב שתהיי מוכנה למצב שבו הם ירצו לשמור בגד שאת פחות אוהבת. ולשתף אותם בתהליך אומר שהבחירה הזו צריכה להיות שלהם. אם תקבלי את החלטות במקומם ו/או בניגוד לרצונם את עלולה לחבל ביחסים שלכם. 

עניין נוסף שמאפיין את התקופה הזו, זה המריבות על מה לובשים. כשמזג האוויר מתחיל להתקרר, יש לחלקנו נטייה למהר ולהלביש את הילדים בבגדים ארוכים. אנחנו הופכות למד החום שלהם. 

כאן חשוב להבין, שבדיוק כמו שאנחנו המבוגרים חווים באופן שונה את הקור, כך גם הילדים/ות שלנו. הם/ן גם יותר פעילים/ות מאיתנו במהלך היום וזה עוזר להם/ן להתחמם. 

אפשר בהחלט להגיד לילדים/ות שלנו, שהיום קר יותר ולכן אולי כדאי שיבחרו חולצה עם שרוול ארוך. אם הם/ן לא רוצים/ות, לא כדאי לריב איתם/ן ו/או לנסות להכריח אותם/ן. אפשר פשוט לשים להם/ן חולצה ארוכה בתיק ולהגיד שאם יהיה להם/ן קר, הם/ן יוכלו להחליף בגדים. 

הגוף שלנו הוא לא הגוף שלהם/ן. ולכן האופן שבו הקור משפיע עלינו לאו דווקא משפיע עליהם/ן.

זה נכון, אגב, גם לגבי ימים חמים יחסים, שבהם הילדים/ות שלנו מתעקשים/ות ללבוש חולצה עם שרוול ארוך. במיוחד אם סידרנו את הבגדים בארון ונוספו בגדים חדשים שהם/ן ממש רוצים/ות כבר ללבוש. 

   

*הפוסט רשום בלשון נקבה, אבל פונה גם לאבות