איך לעבור את התקופה הקרובה על הצד הטוב ביותר

מה יהיה עם הילדים/ות שלי? זו מחשבה שעוברת עכשיו בראש של הרבה הורים.
אחרי שכבר חזרנו למעין שגרה, פתאום שוב יש באוויר חוסר ודאות ומילים כמו בידוד וסגר.
אצל ההורים, באופן טבעי, עולה החשש מאיך הילדים/ות יתמודדו עם המצב הנוכחי.

לפני שאתייחס לכמה דברים שיכולים לעזור, חשוב לי להדגיש – כל מה שאתן מרגישות הוא טבעי.
כל מה שתחליטו לעשות כדי לשמור על הילדים/ות שלכן הוא נכון.
אתן מכירות אותם/ן הכי טוב, ואתן יודעות מה הדרך שתיתן לכן הכי הרבה שקט. והשקט שלכן הוא חשוב כדי להעניק להם/ן את תחושת הביטחון.

אז איך אפשר לעזור לילדים/ות שלנו לעבור את התקופה הקרובה על הצד הטוב ביותר?

היו אתן מקור המידע שלהם/ן – הרבה פעמים הורים מתעדכנים בחדשות, כשהילדים/ות בסביבה. כך נוצר מצב, שבו הילדים/ות שומעים מידע שמיועד למבוגרים.
תתעדכנו לגבי המידע הרלוונטי רחוק מעיני ואוזני הילדים/ות ותווכו להם/ן את המידע שצריך, כשצריך ובשפה מותאמת להם/ן. אין צורך להרחיב בדיבור. ככל שתהיו יותר מדויקות, כך הדברים יהיו יותר ברורים עבורם/ן.

 

הקפידו על פעילות ספורטיבית (הורים וילדים/ות) – בין אם בבידוד ובין אם לאו, מאוד חשוב להקפיד להיות בתנועה. כבר הוכח שפעילות גופנית עוזרת בהפחתת המתח והחרדה ובהעלאת מצב הרוח.
אם אתם בבית בבידוד, גם ריקוד לצלילי מוסיקה אהובה יכול לתת את המענה.

 

דברו איתם/ן – לפעמים אנחנו נוטות לחשוב שאנחנו יודעות איך הילדים/ות שלנו מרגישים/ות ומה עובר להם/ן בראש. במקום זה, פשוט תשאלו אותם/ן איך הם/ן מרגישים/ות. בקשו שישתפו אתכן. אל תניחו שום דבר מראש.
וכדי לעודד את השיתוף, שתפו גם אתן (בהתאמה לגיל).

 

תנו לגיטימציה לכל רגש – זוכרות שלמעלה כתבתי שכל מה שאתן מרגישות זה טבעי?! כך בדיוק גם לגבי הרגשות של הילדים/ות שלכן. אל תשללו מהם/ן את הזכות להרגיש בדיוק את זה. אל תפחדו מזה.
אם הילדים/ות צעירים/ות, עזרו להם/ן לתת שם לרגש: "אני מבינה שאת כועסת שצריך להישאר בבית"; "אני מבינה שזה מתסכל שאי אפשר ללכת לחוג".

 

תמצאו עוגנים של ביטחון – נסו למצוא במהלך היום את הדברים שלא ישתנו ויעניקו להם/ן תחושת ביטחון. ארוחת ערב משפחתית; סיפור לפני השינה; משחק קלפים/קופסא אחרי ארוחת הצהריים; לרשום בסוף כל יום שלושה דברים שהיו מהנים עבור כל אחד ואחת מכם; כל דבר שהם/ן אוהבים/ות ואתן יכולות להתחייב לגביו.

 

הפתעה לשבירת שגרה – במיוחד בימים האלו, כשהיכולת ללכת לכל מיני מקומות היא מוגבלת (ולעיתים בלתי אפשרית), אפשר לחשוב על להביא את המקומות האלו אלינו הביתה.
אם יש מסעדה שאתם אוהבים ללכת אליה ביחד, אפשר להזמין משלוח או להכין בבית מנה אהובה.
אם יש סרט שנהניתם לראות בקולנוע, אפשר לצפות בו ביחד בבית ולאכול פופקורן וממתקים.
אם טיולים בחיק הטבע זו פעילות משפחתית אהובה, אפשר להקים אוהל בסלון.

 

תמצאו את הדרך שלכן להירגע – כשאנחנו עייפות או מודאגות, אנחנו פחות פנויות רגשית כדי להיות שם עבור הילדים/ות שלנו.
זו תקופה לא קלה גם עבורנו ההורים וכדי שנוכל לטפל היטב בילדים/ות שלנו, חשוב שנטפל קודם כל בעצמנו (זוכרות את מסיכת החמצן במטוס?!).
דאגו לנוח מספיק; לשוחח עם חברה תומכת; לקרוא ספר או לצפות בסדרה אהובה. מה שאתן מרגישות שיעניק לכן את הזמן לעצמכן ויחזק אתכן.

 

אמפתיה ועיניים טובות כלפי עצמכן – סביר להניח שיהיה גם רגע שבו תרימו את הקול, תתעצבנו או תתנהלו בדרך שתתחרטו עליה שנייה אחרי. מזכירה לכן שזו תקופה לא קלה וגם אם מעדתן בדרך, תסלחו לעצמכן. אל תשכחו את כל הפעמים שבהן פעלתן אחרת, אל תשכחו את האהבה והדאגה שלכן לילדים/ות. אתן אימהות טובות ורגע אחד לא משנה את זה.

 

מאחלת לכולנו שהתקופה הזו תחלוף במהרה ונוכל לחזור לשגרה בריאה. 

ואם יש לכן שאלה או שתרצו לקבל הכוונה בנושא מסוים, צרו קשר. אשמח להיות שם עבורכן.

*הטקסט כתוב בלשון נקבה, אבל פונה גם לאבות.